fredag 3. februar 2012

muffins/cupcakes

Deilige vaniljemuffins/cupcakes!

Siden jeg skal feire bursdagen min i morgen sammen med jentene så hadde jeg lyst å lage noe mums;) så fant jeg frem en oppskrift på en utrolig god vaniljekake (gul kake) som mamma har gitt til meg, og den oppskriften tenkte jeg ville passet perfekt som muffins, og det gjorde de jammen *nam*.
Oppskriften får du her:
(denne oppskriften er til en hel kake i langpanne, så du kan sikkert halvere oppskriften)


Og sånn her går du frem :


Visp sammen egg og sukker til den blir luftig og stiv.



Så blander du hvetemel sammen med bakepulver, sikt hvetemel i bollen og ha i vann, gjør dette vekselvis så det ikke klumper seg. Finn frem muffinsformene du vil bruke og fyll opp ca 1/3 av formen og stek de på midterste hylle på 175 grader i 15 minutter.



Slik skal de se ut, de ser veldig lyse ut, og det skal de være, ikke vent til de blir gylne for da er de stekt for lenge og blir tørre. La de avkjøle seg.


Etter at du har gjort dette kan du begynne med glasuren(jeg lagde denne 2 timer før og la den i kjøleskapet for at den skulle bli hardere så den blir mer som krem og ikke glasur som renner utover)

Ha i eggeplommene i mikseren, hell oppi melis og vaniljesukkeret, og deretter heller du i det avkjølte smøret, og vips du har en suuuper god krem/glasur!

Så pynter du de herlig muffinsene med den pynten du vil ;) Jeg lover, disse ble supergode!
God helg alle sammen <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare legg igjen en kommentar ;)